One week till our first show! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu One week till our first show! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu

One week till our first show!

Blijf op de hoogte en volg Tess

10 Februari 2016 | Verenigde Staten, Denver

De weken lijken wel steeds sneller voorbij te gaan. Ik word er bijna bang van! De laatste week van staging is aangebroken, en dat betekent, zaterdag is onze première van The Journey, als cast A 2016. Er moet nog heel veel gebeuren, en dus gaan we er met de volle honderd procent tegen aan! Maandag gingen we goed van start met cast vocals en movements, maar al snel werd aangekondigd dat we eerder zouden stoppen vandaag. Er lag een sneeuwstorm op de loer, die zou kunnen veroorzaken dat wij niet meer thuis konden komen. vandaar dat we relatief vroeg thuis waren. En wat doe je als het buiten sneeuwt als een gek? Koekjes bakken!
Dinsdagochtend vroeg rond een uur of 05:00 kregen we bericht dat het weer te heftig was, en dat de schoolbussen niet reden. Voor het eerst in m'n leven had ik een snowday! De hele dag bracht ik door met sneeuwschuiven, de honden buiten vermaken, een sneeuwpop maken, en al dat soort dingen. Ik ben gek op de sneeuw en heb nog nooit zo veel sneeuw gezien. Ik stond werkelijk tot halverwege mijn kuiten in dit witte poeder en moest me een weg banen van de voordeur naar de oprit.
Gelukkig konden we woensdag weer gewoon naar onze repetities, want er is nog een hoop werk aan de winkel. We hebben deze week het podium opgebouwd in de ballroom, zodat we konden beginnen alle losse stukken tot een geheel te maken. Dit deden we eigenlijk iedere dag, en daarnaast werkten we aan andere dans en vocal stukken. Reviews en perfectioneringen. Het is intensief en we maken veel uren, maar ik geniet er enorm van. We beginnen nu resultaat te zien van al ons werk van de afgelopen weken.

Naast de show hebben we ons deze week ook nog met andere dingen bezig gehouden. Woensdagochtend kregen we een presentatie "life in the fishbowl". Deze werd gegeven door alumni B. Erley, en ging over hoe wij de komende maanden non-stop onder publieke aandacht zullen zijn. Waar we op moeten letten en hoe we ons vooral nièt moeten gedragen. Wat dit precies inhoudt en hoe we ermee om moeten gaan.
We kregen een presentatie over hoe onze tour eruit zal zien, en leerden hoe wij als castmembers admissions moeten doen en schoolpresentaties moeten geven, als we straks "on the road" zijn. Ook oefenden we met het opzetten en neerhalen van alles wat met techniek te maken heeft, want dat zullen we tenslotte voor alle voorstellingen moeten doen.

Nieuws wat mij heel blij maakte deze week. De nieuwe interns werden bekend gemaakt. Ik had gesolliciteerd naar het dance internship. Deze heb ik gekregen, wat betekent dat ik de Dance Captain Intern zal zijn gedurende de hele USA tour! Hierbij werk ik heel close samen met de captain en ben ik deel van het danceteam. Ik kan niet wachten te beginnen!

Afgelopen vrijdag was de laaste dag voor ons die wij doorbrachten in de Sherman Centre. We verlieten deze plek om te verhuizen naar de Manual Highschool in Denver. Dit is ook de plek waar onze première zal plaatsvinden. Zaterdag waren we hier voor het eerst. Ik was nooit echt in zo'n typisch Amerikaanse highschool geweest, en ik kreeg het idee dat we met z'n allen in een soort serie beland waren. Met de hele cast laadden we de truck uit en maakten we het podium klaar om te betreden voor onze laatste week hier in Denver.
Vrijdagavond hadden we een pod luck dinner in de kerk naast de Sherman Centre, georganiseerd door een van de hostfamilies. Dit was een leuke manier om onze tijd hier af te sluiten, en de gekkigheid kon niet op. Vooral de karaoke sloeg bij een aantal mensen goed aan. Met een Chinese roommate kunnen we het Chinese nieuwjaar natuurlijk ook niet overslaan, dus versierden we onze voordeur, en vierden we dit met de cast. Een verzamelaar kwam zijn ontzettend indrukwekkende Up with People collectie tentoonstellen voor ons. Hij had werkelijk alles wat er te vinden is van 50 jaar UWP. Van langspeelplaten tot cassettebandjes, tot CD's, Dvd's, boeken, programma's mutsen, sjaals en noem maar op. Na weer een drukke dag zaterdag, at ik met mijn roommates en hostparents bij een ander castmember om haar verjaardag te vieren. Er waren meerdere mensen van de cast, en het was leuk om wat tijd met elkaar door te brengen buiten alle drukte om.

Zondag was een GROOTSE dag hier in Denver. De superbowl van American football vond plaats en de Denver Broncos moetsen spelen! De stad stond hier al de hele week van in het teken. Uiteraard zaten we met de hele hostfamily voor de buis. Ik begin het spel steeds meer te begrijpen, maar het blijft een beetje vaag. Gewoon juichen wanneer er gejuicht wordt, heb ik mezelf voorgenomen. De Broncos wonnen en zijn nu kampioen! Zo leuk om dat hier mee te maken. Het was net als het WK voetbal voor ons. Ik kwam zelf een beetje in die sfeer, vanwege alle oranje T-shirts, wat de kleur van de Broncos is.
Een leuk funfact: jaren geleden trad de Up with People cast op tijdens de halftimeshow van de superbowl. Ondertussen zijn we vervangen door alle grootse artiesten, maar onze magie heeft de superbowl zeker bereikt!

  • 10 Februari 2016 - 09:20

    Dea:

    Hoi Tess, wat heb je weer veel geleerd en meegemaakt. Zelfs een sneeuwstorm. Heel veel succes met je "nieuwe baan" , go for it!
    Groetjes tante Dea (groetjes ook van Gerard)

  • 10 Februari 2016 - 12:27

    Janny Commandeur:

    Wat een mooi verhaal weer Tess. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat de tijd zo snel gaat.En dan ook nog sneeuw. Hier wordt het niets met de winter, Veel succes zaterdag maar daar twijfel ik niet aan.Toi toi toi van Buuf

  • 10 Februari 2016 - 12:49

    Dea:

    Hoi Tess, je bericht weer gelezen, wat een sneeuw daar lijkt me prachtig, maar soms ook lastig als er geen vervoer is. Wat beleef je daar veel, leuk met allemaal jonge mensen uit verschillende landen, leer je ook verschillende culturen kennen. De overwinning van de superbowl was hier ook wat van in het journaal moest aan je denken, want je had erover geschreven. Wij gaan het weekend naar Amsterdam oppassen op de katten van Esther en Johan, die zijn met vakantie in Zuid Afrika, door de week doen andere mensen ze eten geven en bak verschonen. Wij wensen je veel plezier en we wachten je bericht weer af. Groeten Piet en Dea.

  • 10 Februari 2016 - 16:24

    Eefje:

    Hi Tess, wat een sneeuw daar, leuk hoor om daar in te dollen...echt winter.
    En wat fantastisch meid je nieuwe functie, helemaal te gek, wat zal je daar van genieten.
    Zet hem op en veel succes zaterdag met de show. X Eefje

  • 10 Februari 2016 - 18:42

    Angela Spruit:

    Wat een leuk verslag! en ik kan eraan toevoegen, Up with People heeft 4 x opgetreden tijdens de Super Bowl half time show. Toi toi toi voor jullie premiere van the Journey. Groet, Angela castB84

  • 11 Februari 2016 - 13:16

    Eline:

    Hoi Tess,
    Wat een prachtig verslag weer! Je verteld het allemaal zo leuk. Ik ben als ik het lees gewoon "een beetje"bij je. Wat een sneeuw!!! Brrrr!!!! Niks voor mij!!!Ik lees tussen de regels door dat je ook reuze veel geniet naast het harde werken. En dat geeft resultaat: succes met je nieuwe functie. En blijf vooral foto's sturen!
    Liefs ook van Kees, Eline x

  • 11 Februari 2016 - 16:32

    Tante Neeltje:

    Hi dear Tess, je begint je aardig thuis te voelen daar in The States zo te lezen, hahaha De Superbowl, wat een happening daar he ? Wij zijn wel jaloers op die pakken sneeuw daar hoor, Danny zou het liefst naar je toe vliegen om zich te laten vallen in dat dikke pak !! Superleuk dat jij de leader van de dance bent geworden, helemaal op jouw lijf geschreven en dat is waar jij heel goed in bent! Spannend om zometeen voor publiek te moeten optreden, maar gaat vast goedkomen. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je volgende verslag! Dikke kus van de kerstfam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15773

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Up With People worldtour

Landen bezocht: