Halfway trough staging! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu Halfway trough staging! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu

Halfway trough staging!

Blijf op de hoogte en volg Tess

02 Februari 2016 | Verenigde Staten, Denver

Waar zal ik beginnen! De tijd gaat hier zo ontzettend snel! de tweede week zit er alweer op en we zijn al halverwege staging. We zijn al behoorlijk ver met het instuderen van de show. De week bestond weer uit héél veel repeteren. We werken heel hard met z'n allen om een zo goed mogelijke show neer te zetten tijdens onze première op 13 februari, hier in Denver in de Manual Highschool.
Voor mij persoonlijk bestond de week weer uit volledige dagen dansen. We deden vooral reviews van de choreografieën, en blocking voor de show. Ik vind het ontzettend leuk om op deze manier de hele dag bezig te zijn, en in zó veel verschillende stijlen te dansen. Als cast leren we de liedjes aan en langzamerhand beginnen we de vocals en movements al te combineren. Vooral volgende week zal hiervan in het teken staan.

Naast alle repetities voor de show hadden we ook deze week weer veel education time. De staff komt met creatieve opdrachten om ons na te laten denken over bepaalde onderwerpen. Als een voorbeeld, laatst speelden we een spel waarbij de cast in twee groepen werd verdeeld en beiden een cultuur met eigenschappen kregen, zonder te weten hoe het er in de andere cultuur aan toe gaat. In kleine groepjes gingen we "op bezoek" bij de andere cultuur om te observeren en te proberen te ontrafelen wat hun cultuurkenmerken zijn. Dit gaat allemaal natuurlijk op een super grappige manier, maar overal zit ook een boodschap en een gedachte achter. Zo hebben we veel van dit soort opdrachten. Ook hielden we ons bezig met de voorbereidingen voor de culturefair die deze week plaats zal vinden voor de cast en hostfamilies. Hierin zullen wij met onze cast 20 landen presenteren. Om de paar dagen kiest het productions team een "rockstar" uit. Deze week was het mij een eer.

Dit was eigenlijk best een bijzondere week voor ons. Zo hadden we woensdagavond de Up with People legacy, waarbij 6 alumni van verschillende casts en leeftijden kwamen vertellen over hun ervaringen, en ons op deze manier door 50 jaar Up with People leidden. Het was erg interessant en de verhalen waren zo sterk. "We are world changers", is waar UWP zich al 50 jaar aan vasthoudt. Afgelopen vrijdagmorgen is iets waar ik ook erg naar uitkeek. 24 Grote leiders uit Denver hadden tijd vrijgemaakt om met ons te praten en hun wijsheden te delen. Met 4 castmembers en 1 leader aan tafel werd ik door hen allemaal op hun eigen manier geïnspireerd. Het laat me beseffen wat we hier eigenlijk doen met z'n allen. Ik kan ook eigenlijk niet bevatten hoe gaaf het is om tijdens de vocalsession over m'n schouder te kijken, en daar zo'n 10 tenoren op een rij te zien zitten, waarvan ze stuk voor stuk uit een totaal ander land komen. Het is uniek wat we hier doen.

Afgelopen weekend werden we verwend met een lang weekend. We hadden maar liefst twee hele dagen vrij! Zaterdagochtend bekeken we de basketball game van de kleinzoon van onze hostparents, en daarna namen ze ons mee naar de ijssculpturen in Rocky Mountains. We kwamen in een klein dorpje terecht, Breckenridge. Er wordt hier veel geskied. De sculpturen waren prachtig, en het was leuk om wat van Colorado te zien en een volledige dag door te brengen met onze hostfamily. Het sneeuwde in de bergen, en dit nam zelfs toe tot een hevige sneeuwstorm die onze terugreis van anderhalf uur, vijf uur lang liet duren. Laat in de avond kwamen we eindelijk thuis na een spannende en behoorlijk gevaarlijke rit. Zondag was weer een hostfamilyday, en omdat onze hostparents een weekje op vakantie gaan, zal Joan's zus voor ons zorgen. Zijn nam ons vandaag mee naar de Denver Zoo. Ik ben gek op al de dieren daar, dus heb me zeer vermaakt. We reden wat door downtown Denver en maakten een stop bij de shoppingmall waar ze ons voorstelde aan haar zoon die daar werkt. Ze maakte een lekkere maaltijd voor ons bij haar thuis. Wat zijn de huizen hier toch enorm! zeker 4 keer zo groot als thuis.

Met mijn roommates heb ik nog steeds heel veel lol. Zo maakte we van de week een filmpje waarin we beatboxten in 3 talen, en leert Qianqian mij een Chinees lied. Ik ben blij met hen samen te wonen.
Het sneeuwt als een gek buiten, en dus is er kans dat we insneeuwen met z'n allen. Iedere morgen checken we nu de website om te zien of de schoolbussen rijden. Zo niet, dan hebben we een snowday! De sneeuw is geweldig, maar stiekem hoop ik toch dat we gewoon naar onze repetities kunnen, want ik heb het erg naar mijn zin.

Ik ben benieuwd wat deze week me weer zal brengen!

  • 02 Februari 2016 - 08:46

    Ali:

    Hoi Tess
    Wat geweldig, wat jij allemaal meemaakt.
    We kunnen aan de foto's zien dat je volop geniet. (Terecht)
    We zijn wel een beetje jaloers op de sneeuw bij jou, hier stormt het alleen maar.
    Veel plezier weer deze week.
    Groetjes ook van ome Siem.

  • 02 Februari 2016 - 10:41

    Esra:

    Aaahh tessje super leuk verslag !!
    Geniet er maar lekker van en spreek je snel weer

  • 02 Februari 2016 - 10:41

    Esra:

    Aaahh tessje super leuk verslag !!
    Geniet er maar lekker van en spreek je snel weer

  • 02 Februari 2016 - 12:13

    Sanne:

    hey tessje
    Ik geniet er van hoe erg je het naar je zin hebt, ik ben blij dat alles goed gaat.
    ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    spreek je snel weer xx

  • 02 Februari 2016 - 12:51

    Buuf:

    Lieve Tess: heel fijn om weer van je te horen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. Mooi oranje rokje ! Heb je de klederdracht eigenlijk nog meegenomen ? Knuffel van Buuf

  • 02 Februari 2016 - 15:56

    Gerty:

    Wat leuk om op deze manier van je te horen! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, je geniet er duidelijk van! Groetjes van ons allemaal xxx

  • 02 Februari 2016 - 21:24

    Tiny:

    Hoi Tess,
    Wat leuk om al je belevenissen te lezen in je leuke verslagen.
    Geweldig wat jij allemaal meemaakt.
    Succes met alles en vooral ook genieten.
    Liefs Teun en Tiny

  • 02 Februari 2016 - 21:52

    Wendy:

    Hey Tess! Superleuk om je blog te lezen en te horen dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier en succes verder! Enjoy every moment! XxX Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tess

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 15798

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 07 Juni 2016

Up With People worldtour

Landen bezocht: