First week Downtown! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu First week Downtown! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Tess Zondervan - WaarBenJij.nu

First week Downtown!

Blijf op de hoogte en volg Tess

24 Januari 2016 | Verenigde Staten, Denver

Denver is on!! De eerste week Up With people is alweer voorbij, en wat hebben we al veel gedaan! Vorige week vrijdag ochtend begon mijn avontuur. Na iedereen gedag gezegd te hebben, was ik er helemaal klaar voor. De heenreis had zo z'n moeilijkheden. Uiteindelijk heeft een wankel bestelbusje mij in ongeveer 6 uur van Hayden naar Firestone gebracht. Een klein dorpje in de buurt van Denver, waar mijn hostfamily woont. Het was een prachtige busreis door de volledig wit besneeuwde Rocky Mountains in Colorado.
Ik woon hier samen met John en Joan Jordan, hun nichtje Alexa en hun twee lieve honden. Mijn roommates zijn Sam uit Minnesota en Qianqian uit China. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, hebben veel lol en leren elkaar over onze totaal verschillende culturen. We luisteren naar elkaars muziek, praten over gewoontes, verschillen en manieren, en we koken voor elkaar bijvoorbeeld.

Vorige week zondag, mijn eerste dag hier, keken we met z'n allen naar een belangrijke American Football game, waarin de Denver Broncos speelden. We organiseerden een klein feestje bij ons thuis, dus het hele huis stond vol met enthousiaste mensen in oranje T-shirts. Het leek wel alsof het Nederlands elftal speelde! De Broncos wonnen, en vandaar dat we nu weer opgesteld zitten en de wedstrijd kijken. Om me heen wordt gejuicht, want ze zijn goed!!

Maandag was dan eindelijk onze eerste dag met Up With People. We repeteren iedere dag in het prachtige Sherman Centre in downtown Denver! We werden daar ontvangen en er werd een soort welkomceremonie voor ons gehouden. De president van Up with People en een aantal staffmembers spraken ons toe, en de second semester students gaven een optreden met een aantal nummers uit onze show! Wij als studenten zijn nu Up with People, werd gezegd. Het is nu onze taak om impact te hebben in de wereld, en het is onze tijd om "bruggen naar begrip" te bouwen. Exciting!! Alle honderd studenten begonnen te stuiteren, en we konden niet wachten om eindelijk te beginnen. Marten Luther King day was op deze zelfde dag, dus liepen we met de hele cast mee in een enorme parade door het centrum van Denver. De straat was werkelijk vol met mensen. Ze maakten muziek, riepen van alles in het rond, droegen posters met quotes bij zich en streden duidelijk voor hun standpunt. Een hele bijzondere en indrukwekkende ervaring om mee te maken met een zo'n grote groep studenten, waarvan niemand elkaar nog echt kent, en waarvan we weten dat we over een aantal maanden elkaars onderbroek kunnen herkennen.

De rest van de week stond in het teken van staging and orientation. Iedere dag hebben we een heel vol programma waarin we ons bezighouden met het instuderen van de show. 's Ochtends om 5:30 gaat de wekker. Om 6:15 brengt onze host dad ons naar de Walmart waar we om 6:30 worden opgepikt door de shuttle. Een echte Amerikaanse schoolbus! Vooral voor mijn Amerikaanse roommate is dit de normaalste zaak van de wereld, maar ik vond het toch wel heel gaaf.
Tijdens de dagen doen we verschillende vocal en movement sessions, waarin we met de hele groep de nummers en choreografieën uit de show leren. We hebben een geweldige groep met mensen van verschillenden leeftijden, van over de hele wereld, en we hebben heel veel lol met z'n allen. Ondertussen heb ik al 4 callbacks gehad waarin ik in een kleine groep de lastigere choreografieën aangeleerd krijg. Ze vormen hieruit een soort "danceteam". Ook hebben we classes, waarin we leren over verschillende, nuttige onderwerpen, zoals leiderschap, cultuur, comfort zone en andere aspecten waar we veel mee te maken zullen krijgen de komende maanden. Dit doen we op een interactieve manier. Het heeft impact en het blijft hangen. Zo zijn we hele dagen fanatiek bezig en brengt de shuttle ons thuis rond een uur of 7 aan het einde van de dag. Waarna we enthousiast onze belevenissen en ervaringen van de dag met onze hostfamily delen, die een heerlijke Amerkiaanse maaltijd voor ons bereid hebben, en aandachtig luisteren...

• 25 Januari 2016 - 07:25

Esra:

Wat klinkt het allemaal geweldig tessje! Super cool dat je dit doet☺️ En het dansen is ook echt wat voor jou! Heel veel plezier en succes derest van de week xxxx

• 25 Januari 2016 - 08:49

LG:

Hoi Tess,
    Ik zag je mail vannacht binnenkomen en kon niet wachten om je eerste reisverslag te lezen.
    Het verbaast met niet, het enthousiasme dat ik daarin lees.
    Dit is echt iets voor jou!
    Zoveel ervaringen in 1 week, wow....
    Ben nu al benieuwd naar wat je allemaal nog te wachten staat. Prachtig ook de foto's erbij, want dat maakt het allemaal nog sprekender.

ENJOY!

• 25 Januari 2016 - 12:29

Eline:

Hoi Tess,

Leuk om je eerste verslag binnen te krijgen en te lezen. Wat een avontuurlijk begin en wat een indrukken doe je al op. Geniet er van en we kijken uit naar het volgende verslag! Lieve groetjes ook van Kees.

Eline x

• 25 Januari 2016 - 12:46

Buuf:

Hoi Tess. Wat heb je al veel gedaan in die ene week. Leuk hoor dat we zo je hele reis kunnen volgen en die prachtige foto's. Wel steeds vroeg opstaan las ik, dat zal wel even wennen zijn. Ik heb Sijmen te logeren dus heel gezellig. Groeten en knuffel.

• 25 Januari 2016 - 13:16

Judith:

Hey Tess
    Wat een ervaringen, nu al. Enorm leuk om te lezen hoe anders dingen zijn als je de sprong naar het onbekende maakt. Wat zul jij veel leren en ontwikkelen.
    Geniet er van en ...... we willen natuurlijk ook foto's!
    XXX Tantetje & Co

• 25 Januari 2016 - 14:58

Dea:

Cool Tess........ Wat een drukke week heb jij gehad and much more to come.
    Have fun ! Groetjes van Dea en ook van Gerard

• 25 Januari 2016 - 15:25

Neeltje:

HalloTess, leuk om je eerste reisverslag te lezen. En meid wat maak je al ontzettend veel mee. En dit is pas het begin. Heel veel plezier succes met je verdere reis. Ik zie al uit naar je volgende avonturen. Groetjes

• 25 Januari 2016 - 17:07

Bes En Bap:

Lieve Tess;
    Wat een fantastisch avontuur.Wij blijven je volgen.
    Geniet er van. Veel liefs Bes&Bap.

• 25 Januari 2016 - 17:52

Eefje:

Hi Tess,
    Wat een heerlijk avontuur voor je....echt te gek.
    En wat heb je al een hoop meegemaakt, prachtig de foto's, de dansfoto vind ik helemaal prachtig.
    Lekker uit je plaat meid op de dansvloer, volop van genieten. Van iedere minuut trouwens.
    Zet hem op daar. Vol verwachting kijk ik uit naar je volgende verslag.
    Liefs en groetjes Eefje

• 25 Januari 2016 - 20:17

Ali:

Wat een leuk verslag.
    Wat heb je al veel meegemaakt zeg.
    We vinden het erg leuk om op deze manier van je avontuur op de hoogte blijven.
    Wat heb je ook een prachtige foto's gemaakt.
    Het lijkt me een erg gezellige moeder waar je in huis bent.
    We kijken uit naar je volgende verslag en wensen je veel succes.
    Groetjes ook van ome Siem.

• 27 Januari 2016 - 19:22

Laura:

Heey Tessje!

Wat een supermooi verhaal en jeetje wat een bezigheden!
    En die foto's!!
    Trakteer jezelf en je kamergenoten maar op een mcflurry en nog superveel plezier.
    Tot het volgende verslag.
    Liefs Laura

• 30 Januari 2016 - 12:42

Tante Neeltje En Ome Peter:

Hoi lieve Tess, wat een ervaring, nu al in 1 week tijd !! Hartstikke gaaf meid! Lijkt ons helemaal geweldig om daar in dat verre America zoveel nieuwe indrukken op te doen, nieuwe mensen te leren kennen en natuurlijk helemaal jouw ding: dansen, zingen, repeteren en uitvoeren! Wat een prachtige foto's ook, wij zijn wel beetje jaloers op zoveel sneeuw daar bij die Rocky Mountains....
    Geniet van elke dag en wij kijken uit naar je volgende verslag! Dikke kus van ons en van je neven!